Tuesday, July 10, 2007

Yahoo! နဲ႔ MSN တုိ႔ လုိက္မမီတဲ့ Google

Posted April 20th, 2007 by sys in * စီးပြားေရး

18 April 2007, Economists

အင္တာနက္ရဲ့ နာမည္ေက်ာ္ google ဟာ ၿပိဳင္ဖက္ေတြကုိ လက္႐ုံးဆန္႔တန္း ျပလုိက္ျပန္ပါၿပီ။ ႏွစ္သစ္ရဲ့ ပထမ ေလးလပတ္ အျမတ္ ေၾကညာခ်က္ေတြ ထြက္လာေတာ့ ခန္႔မွန္းသူေတြ အထင္ႀကီးထားတဲ့ Yahoo က ထင္သလုိ မျဖစ္ဘဲ ၀င္ေငြ ၁၁% က်ဆင္းၿပီး ေဒၚလာ ၁၄၂ သန္းသာ ရပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ google ရဲ့ အေနအထားက ပုိေကာင္းလာ ေနပါတယ္။ အင္တာနက္မွာ ၆၄% ေက်ာ္ေက်ာ္က google ကုိ အသုံးျပဳၾကတဲ့ အခ်ိန္မွာ Yahoo! က ၂၁% နဲ႔ ဒုတိယျဖစ္ၿပီး အေတာ္လွမ္းလွမ္းမွာ ျပတ္က်န္ခဲ့တဲ့ တတိယေနရာ မွာေတာ့ ၁၀% ေတာင္ မျပည့္တတ္တဲ့ MSN ပါ။ google ဟာ ဒီလုိ လူႀကိဳက္မ်ားတယ္ ဆုိတာ ေၾကာ္ျငာရွင္ ေတြလည္းႀကိဳက္၊ ၾကည့္သူေတြ ကလည္း ႀကိဳက္ၾကလုိ႔ပါ။ သတင္း တင္ဆက္မႈ ေကာင္းၿပီး ေၾကာ္ျငာေတြ စုံလုိ႔ ပရိသတ္က ႀကိဳက္တယ္။ ေၾကာ္ျငာရွင္ ေတြကေတာ့ ေၾကာ္ျငာကုိ mouse click အႀကိမ္နဲ႔ပဲ တြက္ခ်က္ၿပီး ေၾကာ္ျငာခ ေပးရတာ ျဖစ္လုိ႔ ေၾကာ္ျငာရတာ တန္တယ္ ထင္ၾကတယ္။

google ကလည္း အေတာ္ နယ္ခ်ဲ႕လာပါတယ္။ ေၾကာ္ျငာေတြကုိ mouse click နဲ႔ မဟုတ္ဘဲ ၀င္ၾကည့္တဲ့ အႀကိမ္နဲ႔သာ ေၾကာ္ျငာခ ယူတာမ်ိဳး ေဆာင္ရြက္ေပးတဲ့ DoubleClick ကုမၸဏီနဲ႔လည္း စကားေျပာေနပါတယ္။ ေဒၚလာ ၃.၁ ဘီလ်ံနဲ႔ ၀ယ္ဖုိ႔ပါ။ ေရဒီယုိ ေၾကာ္ျငာေလာကနဲ႔ စာနယ္ဇင္း ေၾကာ္ျငာေလာက ကုိပါ ထုိးေဖာက္ လာေနတာလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။

Yahoo နဲ႔ MSN တုိ႔ကလည္း လုိက္ၿပိဳင္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားၾကတာပါပဲ။ DoubleClick ကုိ ေစ်းၿပိဳင္ေပးဖုိ႔ ႀကိဳးစား ခဲ့ၾကသလုိပဲ You Tube ကုိလည္း ေစ်းၿပိဳင္၀င္ေပးခဲ့ၾကပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္ google ေလာက္ မေပးႏုိင္ၾကလုိ႔ အေၾကာခံလိုက္ၾကရပါတယ္။ ေဖေဖာ္၀ါရီတုန္းကေတာ့ Yahoo ဟာ Panama လုိ႔ ႀကိဳးစားပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္ ေၾကာ္ျငာရွင္ေတြက သိပ္ၿပီး စိတ္မ၀င္စားၾကပါဘူး။ google မွာက ပရိသတ္ ပုိမ်ားမ်ားလည္း ရတယ္။ ၿပီးေတာ့ ၀င္ၾကည့္သူရွိမွပဲ ေၾကာ္ျငာခ ေပးရတာကုိး။ ဒါေၾကာင့္ Panama ဟာ Yahoo ကုိ ျမႇင့္တင္ဖုိ႔ အားမရွိပါဘူး။ ေအာက္ကုိ ဆက္ၿပီး ျပဳတ္မက်ေအာင္ပဲ ဆြဲထားႏုိင္တာပါ။

အခု Yahoo တုိ႔ MSN တုိ႔ AOL တုိ႔ဟာ NBC တုိ႔ (မားေဒါ့ရဲ့) News Corporation တုိ႔လုိ မူလလက္ေဟာင္း မီဒီယာ ကုမၸဏီႀကီးေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ေနရပါတယ္။ Google က ၀င္မ၀ယ္ေအာင္ လုပ္ေနရပါတယ္။ Google က ၀ယ္လုိက္တဲ့ You Tube ဟာ ႐ုပ္ရွင္၊ ဗီဒီယုိေတြကို အင္တာနက္ေပၚ တင္ေပးေနတဲ့ ကုမၸဏီပါ။ အဲဒီ ကုမၸဏီက မူပုိင္ခြင့္ ခ်ိဳးေဖာက္တယ္ ဆုိၿပီး Viacom က တရားစြဲဆုိထားပါတယ္။ အဲဒီလုိ Google ရဲ့ ရန္သူျဖစ္သြားတဲ့ Viacom ကုိ Yahoo! က မိတ္ေဆြဖြဲ႔ထားပါတယ္။ သတင္းစာ ထုတ္ေ၀သူမ်ား အဖြဲ႔နဲ႔လည္း သူတို႔ သတင္းစာေတြက သတင္းေတြ Yahoo မွာ တင္ဖုိ႔ ညႇိေနပါတယ္။ ေၾကာျငာေတြလဲဖုိ႔လည္း ညႇိေနရပါတယ္။

Yahoo က ဒီလုိ ျပန္တုိက္ႏုိင္သေလာက္ တုိက္ေနေပမယ့္ မုိက္က႐ုိေဆာ့ဖ္ရဲ့ MSN ကေတာ့ ခပ္ယဲ့ယဲ့ပဲ က်န္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ MSN ဟာ မုိက္က႐ုိေဆာ့ဖ္ ကုမၸဏီႀကီးအတြက္ ေရတစ္ေပါက္စာမွ်ေလာက္သာ ရွိတာပါ။ သုိ႔ေသာ္ ဂုဏ္သိကၡာအတြက္ အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒီ Search Engine ေတြနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ဆန္းစစ္ အကဲျဖတ္ေလ့ရွိတဲ့ (Goldman Sachs ကုမၸဏီႀကီးရဲ့) Sarah Friar ကေတာ့ ေနာင္ သုံးႏွစ္တာ ခရီးကုိ ဒီလုိ ခန္႔မွန္းပါတယ္။ Google ဒီႏွစ္ အျမတ္ ေဒၚလာ ၅ ဘီလ်ံ၊ ေနာင္သုံးႏွစ္မွာ တုိးပြားကိန္း ၃၆%၊ Yahoo! က ၃ ဘီလ်ံနဲ႔ ၂၀%၊ MSN ကေတာ့ ၂ ဘီလ်ံ အ႐ႈံးနဲ႔ ဆက္ၿပီး ပုိပုိ႐ႈံးမယ္တဲ့။ Microsoft ရဲ့ အဓိက ၀င္ေငြလမ္းေၾကာင္း ျဖစ္တဲ့ ေဆာ့ဖ္၀ဲ ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်ေရး လုပ္ငန္းကလည္း ေစ်းကြက္ က်ဥ္းက်ဥ္းလာတဲ့အျပင္ Google ကလည္း ၀င္တုိက္လာၿပီတဲ့။

Google မွာလည္း အားေလ်ာ့ကြက္ေတြေတာ့ ရွိတာပါပဲ။ ေၾကာျငာ၀င္ေငြဟာ မူသစ္အရ ၆၀% ပဲ အဖတ္တင္မွာ ျဖစ္ၿပီး တစ္ျခား blog ေတြမွာပါ ခြဲတင္ေပးရလုိ႔ ၁၀-၂၀% ေလာက္ ထပ္ေလ်ာ့ႏုိင္တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ အၿပိဳင္အဆုိင္မ်ားတဲ့ နယ္ပယ္ဆုိေတာ့ တစ္ဦးတည္း မူပုိင္ေတာ့ ကုိင္ထားလုိ႔ မရပါဘူး။

0 comments:

Template by : kendhin x-template.blogspot.com